Flyveturen og de første dage i HO CHI MINH CITY (Saigon)

FLYVETUREN
Efter en flyvetur på ca. 16 timer landede vi endlig i Vietnam í byen Saigon (Ho Chi Minh City) ca. kl 10.00 lokal tid (vi er 6 timer foran DK). På flyet fik vi mad, altså det var ikke luksus, men blev da næsten mæt! Tiden var svær at få til at gå, især i starten da man slet ikke kendte nogle og man lige skulle lærer hinanden at kende. Der var heldigvis en skærm i sædet foran, så man kunne se en film, følge med i hvor langt vi var på rejsen, spille spil og meget andet spændende.

Det første billed er middagsmaden :D Det andet billed er morgenmaden, vi sprang over aftensmaden :D
1 DAG I HO CHI MINH CITY (SAIGON) (den 03.01.2010)
Ude i Saigon lufthavn stod vores rejseleder (Pia) og ventede på os. Vi blev kørt ind til vores hotel af en lokal turistbusser, med egen guide, som vil følge os hele tiden vi er i Vietnam, busserne i Vietnam kunne være bedre, men vi kommer rundt til de forskelligeting helt uden problemer :D Vi var alle meget trætte da vi ankom til Saigon kl 10.00, men vi fik ikke lov til at sove da vi fik vores værelser. Vi skulle mødes og have nogle vigtige informationer, derefter gik vi ned på det lokale markede. Der er alt hvad man kan tænke sig til, der ikke det de ikke sælger, tørret fisk (som stinker), sko, smykke, træ statuetter, silkesoveposer, parfumer, myggebalsam og meget mere. Vi skulle alle sammen have hævet penge og det var lidt af et chok, da vi fik af vide at 100.000 DONG er lig med 33 danské kroner, så for at få ca. 600 DK skulle vi altså hæve 2.000.000 DONG, og gud hvor føler vi os mega rige her nede.. Efter vi havde været på markede tog vi hjem på hotellet og gjorde os klar til den første aftensmiddag i Vietnam. Det var ikke nemt at få noget mad, da vi SKULLE spise med pinde!!
Maden vi fik serveret var rigtig lækker. Man skal dog lige venne sig til at det er proppet til med olie eller fiskeolie, ikke så lækkert, men det hele mætter :D
På det første billed er det forårsruller, næste billed er det urtesuppe og oksekøbe med nudler og grønsager, og det sidste billed er lækkert frugt (den hvide med lyserød kant er en dragefrugt, smager lidt ligesom en kiwi) og det andet er vandmellon og annanas.

2 DAG I HO CHI MINH CITY (SAIGON) (den 04.01.2010)
Her slappede vi bare af efter vores lange rejse. Vi startede med morgenmad på hotellet, vi kunne vælge imellem suppe eller ommelet, det lyder ikke lækket med supper, men det faktisk okay at få til morgenmad. Vi blev efter morgenmaden hente af vores bus og guide (Mr. Bien) som kørte os ud til NHA HANG WATER PARK, det var skide skægt, vandlandet var fyldt med fede vandrutchebaner, boblebad bølgebassinog meget mere. Det rystede os rigtig godt sammen.
Her er der nogle af de mange søde piger. Få af de mange rutchebaner, men de vildeste! Vejret er rigtig skønt i Vietnam og der er rigtig mange spændende ting.

Her ligger vi og solbader os i 34 grader, det er skønt at kunne ligge i skyggen af et palmetræ. Dem er der rigtig mange af.

Efter vi var færdige i vandlandet ca. kl.14 kørte vi ud til en lille virksomhed der lavede billeder af knuste æggeskaller og perlemor, når motiverne ér dannet lakerer de dem med en helt speciel lak så de bliver meget lætte og blanke. Det var bare rigtig flot alt sammen, de lavede også andet end billeder, der var skåle, smykkeskrin, fade, nøgleringe, vaser, bordskåner og meget andet.

Her kan man se hvordan og hvor de ansatte sidder og laver billederne. Det er et meget fint stykke arbejde og det tager flere måneder at lave et billed med knsute æggeskaller eller perlemor.

Det første billed er lavet med æggeskaller og det billed t.h er med perlemor.

Jeg vil til at slutte af og hoppe i seng, hos mig er klokken ved at være halv et om natten og skal tidlig op imorgen. Jeg har det super godt og de er alle sammen rigtig søde. Håber at i der hjemme ikke fryser alt for meget og har det godt ;) Vender tilbage så snart jeg kan.