DEN SIDSTE DAG I HO CHI MINH (d.9.1.2010)
Den sidste dag vi var i Ho Chi Minh City, var vi ude og se på gummitræs plantager, det var ikke vildt spændende at se på en hvid væske der drypper MEGET langsomt i en lille kokosnød. Derefter var vi i Cu Chi tunlerne og shit hvor var det spændende. Det var vildt at se hvordan de havde lavet tunlerne og boet under krigen.


Her ser i den lille kokosnød med det hvide snask i og mig ved siden af et gummitræ, som i kan se er der ret mange træ i baggrunde og det er også gummitræer. En lille påmindelse vi fik da vi var på vej ud, var at man aldrig måtte gå ind i sådan en plantage alene, da der som regel altid ligger slanger i disse træer. skønt skønt..

Efter dette lille minder spændende besøg kørte vi vider ud til Cu Chi tunlerne.


Her er jeg på vej ned i en af de mange Cu chi Tunler. Og på det sidste billed kigger jeg op fra en af dem. Hullerne er blevet gravet større så turister kan komme ned i dem, men de meget små stagig. Låget som i kan se på første billed blev lagt ovenpå hullet og dækket til med blade, så tunlerne ikke blev opdaget af fjende under krigen. Denne tunel måtte vi ikke gå videre i, da der ikke er tegnet kort over dem og man let kunne fare vild og ikke finde tilbage :S ikke sjovt.

(dette er Kim)
Jeg ved ikke om i kan forestille jer hvor små de tunler her er, men jeg kan fortælle at de er meget meget små. Vi sidder næsten på vores knæ og vi kunne lige have vores små numser imellem væggene. Det var lidt ulækkert at have så lidt plads og det mest skræmmende er at de har gravet dem større for at vi turister skal kunne komme ned i dem !! Godt jeg ikke sad der under Vietnam krigen!!

Efter turen i tunlerne kørte vi hjem og tog for sidste gang på det lokale marked i Ho Chi Minh.

Der var vildt mange flotte blomster Dette er ved indgangen til markedet og der er proppet med mennesker.
Som i sikkert kan se, var "gaderne meget små på markedet.

JUNEs OG MIT HOTEL VÆRELSE PÅ TAO DAN HOTELLET I HO CHI MINH CITY

Det giver jo sig selv, hvad det er, men første billed er vores senge og skabs plads og det andet er vores badeværelse med badekar.. ummm !!

PÅ VEJ TIL NHA TRANG.. (d.10.1.2010)
kom vi forbi en lille lækker strand, der holdte vi en halv times pause så vi kunne få dyppet vores tær. Hold op det var et lækkert sted, der kunne jeg godt have brugt flere dage på at fede den.

Efter 10 timer i en skramle bus, kom vi endelig til Nha Trang.. Det kommer i til at høre mere om. hej hej så længe :D

0 kommentarer:

Send en kommentar