DAGENE I MEKONG DELTAGET (d.6.1.2010 - 8.1.2010)
- 1 DAG I MEKONG DELTAGET (d.6.1.2010)
Kl.8.30 kom vores bus og hentede os og kørte os ud til CAI BE WHARF, hvor vi skulle sejle fra for at komme ud til VHIN LONG PROVINCE, hvor vi skulle overnatte i to nætter. Det minder lidt om Venedig, med hensyn til at komme rundt for det eneste der var imellem alle øerne var små og store floder, så hvis man skulle noget var med med båd.

Det første billede kan i se at deres både ligge ved døren og som regl er det kun nogle meget tyndestolper der holder deres terasse, er glad for at jeg ikke skulle ud på nogle af dem (se billedet ved siden af)!!

Her er vi kommet ud til det lokale marked, her handler de lokale kun, det er ikke for turister, men som i kan se ligger bådene sig helt sammen og handler med hinaden. I pælene som stikker har de sat det frugt eller ting op i som de sælger, så de andre har mulighed for at se hvem der sælger hvad.

Efter turen på det lokale marked, kom vi ud til en ø hvor de lavede rispapir og ris popcorn, det var vildt spændende og det sma´gte vildt godt. Man tror det ikke i første omgang, men det er guf :P
Her er det Josefine som har fået lov til at prøve at lave rispapir, det er meget svært og det er kun kvinder der kan have dette job i Vietnam. Billedet nedenunder er der hvor rispapiret ligger og tørre, det skal det gøre i tre timer og så er det klar til at blive bruget som forårssulle papir :D ummm..

Her er det ved at poppe ris popcornene. Dem lavede de meget gode riskager af og riskiks, det smager fantastisk, og for at få riskagerne til at have en sødlig smager, bruger de noget af kokosnødderne.
Efter rundvisningen skulle vi sejle videre til den ø vi skulle spise middag på, og der skulle vi selv lave vores forårsruller og hold op det er svært at lave med pinde, men det lykkedes da til sidst. Middagen stod igen på nudler, ris, fisk, oksekød, som sædvanlig, man venner sig til det :) Efter maden skulle vi møde husets kæledyr, og gæt engang hva hun var for en, en LILLE PYTHON slange på 20 kg, hold op hun var sød og blød, hun krammede mit ben lidt hårdt lige pludeslig :/ men men hun slap mig igen :D

Her er min nye ven og jeg så, er hun ikke sød, skulle lige venne mig til hende, ellers var hun meget sød og rolig.

Her kan i måske lidt bedre få fornemmelsen af hvor stor hun er :D men de kan blive meget meget større, hun er kun en baby :D Så bare rolig, hun æder kun en turis om måneden, sagde de ;)

Da vi havde sagt farvel til vores nye ven, sejlede vi i ca. 1 timer, for at komme ud til det sted hvor vi skulle i land for at komme til vores bosted for en enkel nat. Da vi kom i land skulle vi cykle ca.1 time rundt på øen, for at komme til vores sove sted. Det hed Cúu Long. Her skulle vi sove under myggenet, da det bare var gitter for vinduer og døre, så vi kunne få besøg af alt muligt.

Da vi kom til stedet, var der en rigtig flot solnedgang.
Her var det rum jeg skulle sove i og de to andre jeg skulle sove med. Det var Kathrine og Josefine :) to rigtig søde piger..
Om aftenen slappede vi bare af efter en hård dag.

- 2 DAG I MEKONG DELTAGET (d.7.1.2010)
Anden dag startede med at vi skulle ud og sejle i små træbåde, tre og tre, det var en vildt flot tur gennem en masse små floder. Solen skinnede og det var meget varmt.

Her kan i se de små både vi skulle sejle i og den skønne natur som vi var i.. Så hyggeligt og det luftede lidt, så det var ren nydelse og solbadning i den lille båd :D
Efter vi havde sejlet et stykke, skulle vi med en større båd og videre ud og se en murestens fabrik, desværre har jeg ingen billede herfra endnu, da mit kamera var ved at løbe tør for størm, men det kommer :D det lover jeg .. Efter besøget tog vi hen til det sted vi skulle spise middagsmad. Det var en lækker middagsmad vi fik os der, det var lidt et dyrt sted, men maden var også derefter.
Efter middagsmaden skulle vi igen sejle i laaaaang tid for at komme ud til det homestay vi skulle overnatte i. Et homestay, er et sted hvor man kan leje sig ind ved en familíe og leve sammen med dem, spise, dele toilet, og hus. Det var meget hyggeligt at prøve at være så tætte på de lokale.
Her er det sovested June og jeg skulle sove i, det var igen under myggenat, da der også kunne komme lidt af hvert på besøg her om natten. Skabet bag ved det lyserøde, var drengens tøjskab, så man kommer virkelig tt på familien.

Da vi havde pakket ud og fået redt senge tog vi ud i familiens marker, hvor de dyrkede vandmelloner, ris, bananer og en frugt jeg ikke lige kan huske hvad hedder, men som smager utrolig dejlig.

Om aftenen havde vi fælles aktivitet. Det var en slags tegn og gæt, det morede vi os vildt meget med og hygge os rigtig meget. Vi er godt rystet sammen og alle er super søde. Så det bare skønt!!

- 3 DAG I MEKONG DELTAGET (OG SIDSTE) (d.8.1.2010)
I dag skulle vi tilbage til HO CHI MINH CITY, men først skulle vi ud og se det største flod-marked der findes i MEKONG DELTAGET, hold op der var mange både og folk der ville sælge noget. Vi købte en ananas for 10.000 DONG hvilket svare til 3 DDK

Her kan i se hvordan bådene ligger tæt og der er også en frugt handler der hægtede sig på vores, her købte vi ananas :) umm de smagte dejligt og i sær til 3 kr. stykket :)

Min ananas og jeg.. Den var helt frisk og saftig, umm.
Men nu det vidst tid til at skal sove, skrive snart igen.. Hej så længe.. Hyg jer der hjemme og hils omkring :D