Fri ugen i Australien

Fri ugen i Australien (13.03.10 - 27.03.10)
I min friuge rejset jeg sammen med fire andre fra holdet, da vi ville se det samme.
I friugeren skete der en hal masse. Hele holdet tog på en tur til Fraser Island, den største sandø der findes. På fraser Island havde vi en overnatning. Det var en sjov tur, da vi havde en bus helt for os selv, så der var musik og gang i den hele tiden :D På Fraser Island så vi Red Canyon, badede i krystal klart vand og var på jungle vandring :D Det var en kanon god tur.

Ved Red Canyon og badning i en dejlig lille å, med det lækreste vand nogensinde.

Jungle vandring (:

Mandag d. 15.03.10
Tilbage i Brisbane, her havde vi lige en dag inden vi skulle flyve ind til Alice Springs. Vi tog en by rundtur som var beskrevet i vore Lonely Planet bog. Det var en dejlig dag med godt vejr. Vi var forbi universitetet, City Botanical garden, Streets Beach (det var en strand der var lavet inde midt i Brisbane, den var vildt lækker :D) og meget mere.

I Botanical garden... Kim der leger med et dyr vi ikke helt ved hvad er for en :D

Ved stranden inde midt i Brisbane og et lille hyggeligt sted på vejen derhen (:

Tirsdag d. 16.03.10 - Lørdag den 20.03.10
Så blev det endelig tid til at rejse videre til Alice Springs :) I Alice Springs havde vi købt en tur (The Rock Tour) som skulle tage os med ud i outbacken. Det var det fedeste. Vi vandrede en masse i de tre dage som vi var afsted i men det var det hele værd. Vi sov under åben himmel og der var total klart vejr så man kunne se alle stjernerne. Ja det lyder skide flot og vildt hyggeligt, MEN der er bare sådan nogle små dyr der kan gøre så man ser stjernehimlen hele natten! F.eks. Australiens giftigeste slange, skolopender, skorpioner og andet sødt kravl. Så det var noget af en oplevelse at sove med disse dyr i outbacken ;)

Onsdag d.17.03.10 (første dag ude i outbacken)
Vi blev hentet kl 05.50 på vores hostel af The Rock Tour. Vi skulle køre omkring 750km den første dag for at nå ud i outbacken, det var en lang tur, men så kunne være lærer de andre som var med bussen at kende :D

Første dag vi var afsted med The rock tour, så vi Kings Canyon. Det var vildt flot og vi badede i en lille sø som lå inde midt i Kings Canyon. Den første da gik vi ca. 7km i middagssolen, det var godt nok hårdt.

Om aftenen sad vi omkring et kæmpe bål hvor vi hyggede os med de andre der var med på turen og spiste aftensmad. Vi sov også ved bålet for at holde de fleste dyr væk :)

Torsdag d. 18.03.10 (Anden dag ude i outbacken)
Næste morgen skulle vi meget tidligt op for ikke at komme til at dele morgen mad med fluerene. Der var så sindssygt mange fluer ude i outbacken og de kravlede ind af ørene, næsen og munden, det var vildt ulækkert, derfor havde vi de næt over hovedet det meste af tiden.

Anden dag så vi Kata tjuta (mange hoveder) . Her gik vi ca. 5,2 km, dette var dog om formiddagen, så knap så hårdt som dagen før. Det var vildt flot.

De fire andre jeg rejset med. Ved siden af mig Camilla, næste Kim, Helle og Katrine :D

Anden dag ude i outbacken skulle vi også se solnedgang ved Uluru. Så vi var nødt til at nå det til tiden, for det går rimeligt stærkt. Det var så flot, det kan ikke beskrives, det skal ses. Det er det hele værd. Så flot når Uluru (Ayers Rock) skifter farve.
Fredag d. 19.03.10 (tredje og sidste dag ude i outbacken)
På tredje dagen skulle vi endnu tidligere op en nogle af de andre dage, for vi skulle se solopgang ved Uluru og det var endnu flottere end solnedgangen. Mens vi så solopgnagen spise vi morgenmad. Det var også den dag vi fik muligheden for at klatre op ad Uluru, men det gjorde vi selvfølgelig ikke istedet for gik vi de 9,2 km rundt om Ayers Rock :) skønt tur.

Det tog ca. en time fra det første billed til at vi tog billede med os alle på om morgenen :D

Så er vi kommet hen til Ayers Rock og på det andet billed er stien op ad Uluru, ret stejl og der er kun en lille jern kæde at holde fast i noget af vejen op.

På vej rundt om Ayers Rock, en hyggelig tur på ca. 2 timer i godt tempo :)

Videre fra Alice Springs op til Cairns (Great Barrier Reef)
Lørdag den 20.03.10 rejste vi videre op til Cairns fra Alice Springs. Det var det sidste sted inden vi skulle tilbage til Byron Bay. Det var en værre tur. I lufthavnen havde vi læge hjælp til Helles fod, så vi forsinkede næsten hele flyet, da vi kommer til Cairns tager vi hen til en 24timers skadestue og få tjekket foden. Der sidder vi inde i venteværelset med alt vores pikpak i en times tid eller mere. Da vi så endelig kommer til vores hostel og kommer ind på vores værelse, lugter der bare sååå ulækkert og vi 5 piger bliver ret hurtig enig om at det ham den lyshåret der sad i øverste køje der sad og fiste :) Vi overvejer bare ikke at han kunne være dansker!! og to min efter vores ankomst hopper han ned og siger "nå i os fra Danmark". Det var ret pinligt.!

Vores værelse i Cairns :D

Søndag d.21.03.10 (snorkeltur i Great Barrier Reef)
Søndag skulle vi ud og snorkle i det skønne Great Barrier Reef. Vi var med en båd, hvor man kunne ligge og tage sol mens vi sejelede ud til det sted vi skulle snorkle. Det var meget heldigt for mig, for jeg er bare ikke god til det sejlen og har det bedst når jeg ligger ned. Men hold op hvor var der bare skide flot, der var mange farver og fisk over det hele. Vi mødte også en kæmpe havskilpade, men jeg troede det var en haj og gik helt i panik, så den svømmede væk igen, ikke så godt. Hele dagen gik med at slappe af og snorkle :D skøn dag med en fed oplevelse !!
Her får vi lidt sol efter første snorkeltur.. længst til højre er de faldet lidt uheldigt i søvn :D

På vej i vandet anden gang :D Der var så flot ude i Great Barrier Reef

Nemo fisk, de er meget agrrasive og hvis man stikker en finger hen til dem, bider de, ikke hårdt, men de prøver :D

Så kom der lige nogle SMÅ fisk forbi os :D og så en sild lige bagefter :D

Mandag d.22.03.10 (Bungy Jump)
Nej nej bare rolig, det var ikke mig der hoppede. Det var Steffen, Silas og Katrine. Jeg var bare med som kameramand :D men de skulle hoppe 50 meter :D

Steffens hop :D

Katrines hop :D

Retsen af tiden i Cairns brugte vi på at shoppe og hygge os (: Så var fri ugen slut og vi skulle tilbage til Byron Bay tirsdag morgen.